zondag 27 september 2009

Mijn verhaal -oprichtster site-


Van het ontstaan van mijn litteken kan ik me niets herinneren. Ik was een baby van 6 weken oud toen ik werd geopereerd aan mijn maag. Ik had pylorospasme, dit betekend dat de uitgang van mijn maag dicht was, waardoor ik geen voedsel binnen kon krijgen. Pylorospasme is erfelijk. Mijn vader heeft het ook. De chirurg die hem toen geopereerd heeft, heeft mij ook geopereerd. Je kan zien dat de chirurg in de tussentijd meer ervaring heeft opgedaan, mijn litteken is vrij klein als ik hem vergelijk met mijn vader.

Mijn litteken stoort mij niet. Ik heb hem al mijn hele leven, dus voor mijn gevoel hoort het bij mij. Andere mensen kunnen hem ook niet zien. Alleen op het strand en in het zwembad krijg ik soms reacties. Als ik over het strand loop, zie ik dat vreemden vaak naar mijn buik kijken. Maar dit vind ik niet erg, mijn buik ziet er ietsje anders uit dan normale buiken maar het hoort bij mij. Als mensen die ik ken er lang naar kijken begin ik vanzelf te praten over hoe dat litteken is ontstaan. Kleine kinderen zeggen soms: dat meisje heeft een streep op haar buik! Dat vind ik wel schattig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten